Zaterdag 14 April was het eindelijk weer zover. De eerste OWCup race van het jaar 2018. Dit jaar is er het 1 en ander veranderd. Samen met Rene vorm ik “ST Racing”. ST staat voor Snijers en Tielen. Rene komt uit in de SportCup 1000 en ik in de ProCup 600. We zijn met een ontwerp bezig voor de motoren maar helaas zitten we nog te wachten op de officiële logos van de sponsoren. Als we die hebben kan Nick (MKS Graphics) het ontwerp afmaken en kunnen we de motoren laten bestikkeren. Vandaar dat we dit weekend nog op zwarte motoren reden met een niet zo netjes race nummer erop 😉

Ik had nog geen meter gereden dit jaar en kwam zaterdag dus zo uit mijn winterslaap terecht in een kwalificatie. Deze kwalificatie begon ik met een 1:58 en reed per ronde er een seconde af om af te sluiten met een 1:54,6. Niet slecht zo voor de eerste keer.

De tweede kwalificatie reed ik er weer een seconde af. 1:53,480. Deze tijd was goed voor plek 15 op de startgrid. Helaas had ik wel een momentje voor aanremmen Ramshoek. Op dit snelste punt van de baan schakel ik terug van 6 naar 5 om zo via de motorrem genoeg af te remmen voor Ramshoek. Maar helaas wilde de versnellingsbak niet in z’n 5. En bleef steken in een soort valse vrij tussen 5 en 6. Ik redde de bocht niet en kwam gelukkig op tijd tot stilstond vlak voor de grindbak.

De race begon om 15:55 en zal maar liefst 14 ronden gaan duren. 14 ronden…… why???? Nouja, ik zie het wel hoe het gaat. Ik sta opgesteld op de 15de plaats en de lampjes gaan aan. Toertjes gaan omhoog, lampjes gaan uit en bam daar gaan we. Voor de eerste bocht ben ik al 7 man voorbij om zo op de 8ste plek terecht te komen. Deze plek houd ik 2 ronden vol voordat het Gert Linthorst lukt om mij in te halen. Daarna word ik langzaam ingehaald door een andere rijder op de Veenslang die het vervolgens leuk vond om in de remzone hem eerst nog even vol naar links te gaan en dan te gaan remmen en dus mij forceerde om uit te moeten wijken waardoor ik de Ruskenhoek niet meer haalde. En dus rechtdoor ging. Achteraf gezien had ik gewoon naar rechts moeten sturen en hem weer moeten blokken, maar dat is achteraf gelul. Ik was not amused en heb 6 man weer voor moeten laten gaan voordat ik de baan weer op kon. Daarna reed ik drie ronden lang mijn rondjes om weer hetzelfde probleem te krijgen in de Ramshoek als in de tweede kwalificatie. Ik reed nog een ronde door maar ik zat niet meer lekker in mijn ritme, die rare versnelling knaagde aan mij en besloot toch maar te stoppen met de race. Het was dit keer niet de conditie maar een technisch probleem. (Alhoewel ik niet zeker weet of ik die 14 rondjes vol had gehouden) Hopelijk kan ik de oorzaak vinden en is het opgelost voor volgende keer. Snelste race ronde was een 1:52.

Al met al was het weer een leuke racedag. Tot de volgende keer. 😊


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: