ONK ProCup 1000 – 6 April 2019

Published by Jeroen Tielen on

Eindelijk was het weer tijd om te racen. Vrijdag 5 April hadden we eerst een trainingsdag geboekt om te kijken hoe de motoren zich gedragen op Assen en om weer lekker in een ritme te komen. Helaas was het erg nat waardoor we de ochtendsessies hebben overgeslagen. In de middag was de baan droog en kon er gereden worden. Het was erg koud en de baan lag er niet optimaal bij (beetje olie en water plekken her en der). Maar toch de dag af kunnen sluiten met een 1:53,9. Niet super goed maar gezien de omstandigheden was ik er tevreden mee.

In de avond lekker wezen wokken met de groep en een paar pintjes gedronken. Wel vroeg naar bed want de volgende dag moest er gepresteerd worden 😉

Zaterdag tijdens de eerste kwalificatie zat niet iedereen nog in een ritme. Ik reed continue op P1 maar met een 1:53. Niet perfect. Maar hey P1 is P1. Totdat Daniel er een 1:50 uit perste in de laatste ronde en Peter Hofstee een 1:51. Hierdoor had ik P3 in de eerste kwalificatie.

 

De tweede kwalificatie ging het gas erop. Op het pitbord zag ik dat ik continue op P1 lag met een voorsprong van 1.5 seconden. Totdat het gat 0.1 seconde werd. Ik ging er eens goed voor zitten en reed mijn eerste 1:49 op de R1M. Hierdoor werd het gat naar P2 0.7 seconden en was mijn pole position in the pocket.

De race ging beginnen. Ik wilde de race live streamen op facebook maar ik kon geen juiste, veilige locatie vinden voor de camera. Dit nieuwtje moet dus nog even wachten op de volgende wedstrijd. We reden de warm-up lap en ik positioneerde mij op P1 😊. Launch Control aan, rode lampjes aan, gas tot de stuit, toerental blijft mooi hangen op 10.000 rpm, rode lampjes uit, koppeling los, en bam wat een ruk start hahaha. Dat ging niet zoals het hoort, motor wilde iets te gretig van start waardoor er een hele mooie hoge wheely ontstond. Auwww, P5 de eerste bocht in. Dit stond niet in het scenario wat we hadden bedacht. Snel alle plaatsen terugpakken. Ik kwam als tweede de eerste ronde door dus had er alweer 3 terug gepakt. Voor mij reed Henk Maassen van den Brink. Henk kon ik bij de bocht eruit remmen waardoor ik P1 weer had veilig gesteld. Maar die werd mijn weer snel ontnomen. Ik remde hem er weer uit en later kwam hij weer terug. Ik besloot om achter Henk aan te rijden en hem eruit te remmen in de laatste ronde. Maar daar kwam Daniel in het spel. Toen we start/finish overgingen haalde Daniel mij in om P2 te pakken. Dit was niet de bedoeling en ik rem voor de Haarbocht Daniel en Henk eruit om op P1 verder te gaan. Dan maar een gat slaan en wegrijden (zoals Marquez dat ook altijd doet). Daniel dacht daar anders over en haalde mij ook in. We reden met z’n tweeën weg van de rest om een leuk gevecht aan te gaan. Ik merkte dat ik het niet zou redden en besloot mijn in te houden en in de laatste ronde voorbij te steken. In de laatste ronde zag ik een gelegenheid in de Bult. Ik remde Daniel eruit maar haalde de bocht niet meer. Kwam dus te wijd uit en Daniel passeerde mij weer. Snel het gas er weer op om de aansluiting te vinden voor de GT. Ik zat weer in zijn wiel voor de GT maar Daniel reed een hele krappe lijn waardoor ik er niet tussen kon. Enige mogelijkheid was de bocht normaal nemen en hopen om er sneller uit te komen en dan op start/finish ervoor te zitten. Het lukte net niet hahaha. Verschil was 0,4 seconden en de overwinning was voor Daniel. Jammer voor mij maar wat een vette race hebben we gereden. Snelste tijd 1:49,4.

Sponsoren bedankt. Dit gaat een gaaf seizoen worden.

Jeroen #56.


Jeroen Tielen

Experienced Consultant/Architect with a demonstrated history of working in the information technology and services industry. Skilled in Citrix, Microsoft, VMware, Ivanti, etc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this:
WordPress Appliance - Powered by TurnKey Linux